2015. október 6., kedd

Végül megelevenedett - könyvértékelés

Az elmúlt két posztban a Libris csomagom kapott főszerepet (tekerjetek egy kicsit lejjebb, nem linkelek most), így ideje a harmadikat is bemutatnom. A verses kötet és a regény mellett még egy regény került az akcióba nálam, ez pedig az Eleven testek lenne.

A könyvről hallottam, de valahogy nem mozgatott meg a zombis szerelem története. Egyik kedves ismerősöm mesélte, hogy nagyon jó ez a könyv. Aztán drága szobatársaim szétpörgették a filmet, igaz én akkor pont nem voltam velük. De nemsokára én is bepótolom a mozit, csak előbb elolvasom könyv formájában.

Szóval zombi love. Utoljára ilyen "földöntúli" szerelemhez a Twilight esetében volt szerencsém. Bocsánat, Rachel Vincent Shifters sorozatának első részénél, a Straynél is találkoztam ilyesmivel. Egy szó, mint száz, nem túl gyakran olvasok ilyen misztikus lényes szerelmes könyvet. De hát kell az új is, nem?

A történet elején megismerkedünk R-rel, aki szépen beavat minket a zombi lét fő rejtelmeibe, mint például a táplálkozás, vagy hogyan házasodnak össze, és "alapítanak" családot röpke egy óra leforgása alatt. R-et elkapja egy újabb éhség, így összeterel egy kis csoportot és megindulnak. Egy fiú agyából falatozva emlékeinek köszönhetően felismer egy "eleven lányt", Julie-t, akit védelme alá vesz, és magával viszi zombiland-be. R vendégül látja a lányt magánál, aki először nem igazán érti mi a helyzet, majd egy kicsit belenyugszik a dologba. Miután a vendég megéhezik és találnak neki valami kaját, evés közben Julie próbál kicsit több információt kicsikarni R-ből, kisebb sikerekkel. Egész emberien viselkedik zombi hősünk, Julie-val autókáznak. Ennél a résznél tetszett, ahogy R nevelgeti gyerekeit, ahogy a könyvben is mondja: apaként viselkedik. Aztán meglátják R feleségét (hogy lenne már a felesége pár, szertartásszerű hörgéstől, amikor Julie érkezése óta felé sem nézett?), aki egy másik zombi macsóval kézen fogva vonulgat. Zombi megcsalás? Tessék?! És ezt lehet fokozni testiséggel? Szóval a könyvben megnyilvánul a zombi szex, amit kb. két kovakő egymáshoz ütögetéséhez tudnék hasonlítani így első nekifutásnak. Beteges egy kicsit. R minimálisan magába zuhan ettől, a srác agyának maradványait eszi, hogy emlékeihez jusson. Ez a rész egy kicsit zavaros volt, aztán rávilágított arra, hogy mi történik, így már összeraktam a képet. Zombink alszik egyet, ám álmából Julie sikolya ébreszti, mert éppen R egyik haverja, M és pár másik holt akarja kicsit megkóstolni. Miután R legyűri a krízist, a lány elmeséli neki, hogy milyen jelenleg az élet. Aztán kipattan az agyából egy ötlet. M barátjával szótagolnak egy kicsit, őszintén. R elhatározza, hogy visszaviszi a lányt az élők közé, ünnepélyesen kivonulnak zombiland-ből, M pedig kíséri őket. Csontik ellenállást tanúsítanak az ötlettel szemben, de M segítségével leküzdik őket, és kijutnak. R előtt megelevenednek Juli életének bizonyos mozzanatai, amibe saját maga is belekerül és ekkor felteszi magának a kérdést: hogyan fogja tudni elengedni a lányt? Hát, ez elég hamar be is következik. R visszaindul, útközben újra elalszik, és saját álma lesz. Összetalálkozik barátjával, aki szintén kijött a reptérről, és segít R-nek, hogy újra megtalálja Julie-t. Jesszus, még a végén felélednek a zombik és újra emberek lesznek. Hoho. Útjára indítják a kis tervet, ami egész jó, és könnyen ment a bejutás R számára. A könyvben szerintem jól lett megjelenítve a Stadion története úgy, hogy R agyában az egykori "vacsorák" mesélik el a felépítést. Így sokkal jobb volt, mintha mondjuk egy ott élő ember szájából elevenedik meg a sztori. A zombi megtalálja a lányt, Julie és barátnője emberi külsőt varázsolnak neki, és megállapítják, hogy élőként egész jól néz ki. Na, ne... Körbevezetik a Stadionban, végül kimennek a temetőbe is, ahol R-nek látomása (vagy valami hasonló) lesz. Én először azt hittem, hogy a saját sírját veszi észre és azért kap "sokkot", de nem. Dráma on, megjelenik Julie apja. Itt egy kis feszültség elfért volna szerintem, de lehetséges, hogy ezt később megkapom. R nem hazudtolja meg zombi önmagát, vétkezik, aztán rájön, hogy igenis van más választása. Meggyónja Julie-nak, hogy felfalta szerelmét, egy kis aranyos jelenetben meg is bocsát neki a lány. R épp be akarja vallani a másik bűnét, ám azt inkább a stadioni riadó adja a lány tudtára. Megkezdődik a hajsza, M felhívja (telefonáló zombik??) a Stadiont, hogy a zombik kezdenek változni, van remény, aztán berobban Julie zombi ellenes apja. Itt kiéleződik a feszültség, de a fiatalok meglépnek. R hajmeresztő ötletével sikerül kijutniuk a többi holthoz, ám ekkor két tűz közé kerülnek. Egyik oldalról az emberek indulnak nekik, a másik oldalról meg a csontik akarják miszlikbe aprítani őket. Julie fordít a terven, így újra a Stadionba mennek. Itt esemény eseményt követ, megtörténik a csattanó, megmenekül a világ. Azt nem lövöm le, hogyan. Az utolsó részben kapunk egy kis ízelítőt a további életről. Azt hittem a végére R neve eszébe jut, de ezt egy (szerintem) jó magyarázattal kerüli meg az író.

Az elején egy kicsit tartottam ettől a könyvtől, hiszen az egész zombi koncepció elég misztikus dolog, és hát én az ilyen könyvektől kicsit tartózkodtam úgy az Alkonyat láz óta. Annyira egy lapra húzom a kettőt, hogy még a végén előveszem újra a könyvet. Öhm... Szóval az Eleven testek hiába egy zombit helyez középpontba és hiába gondoljuk sablonnak azzal, miszerint változik a sorsa annak köszönhetően, hogy összefut egy élő, hús-vér lánnyal, szerintem kilépett az általam létrehozott skatulyából. Élveztem, és a végére egyenesen izgultam! A neten utánanéztem, és igen, lesz folytatása! Ez az! Egy biztos, nekem nem az "egyszer elolvastam, aztán ennyi" könyvek közé tartozik.


Történet: 5/5 Szóval féltem tőle, beskatulyáztam, hogy áá úgyis a megszokott misztikus lény, élő ember románc lesz. De kár volt. Ez több ennél!

Szereplők: 5/5 Szerethető főhős, mellé kapunk egy elszánt, ám olykor megingó lányt, aki épp ezért passzol a történetbe. Aztán ott vannak a barátok: M(arcus) és Nora, akik szintén egyre többet tesznek a sztoriba. Én különösen megkedveltem az öreg Rosso ezredest is. A fináléban a beszólása miatt nőtt a szívemhez:
"- Miss Cabernet - üdvözli meglepetten Rosso - Már meg is mentette a világot?
 - Nem egészen - lihegi Julie. - Akadt egy kis gond."
Ajánlom? Nem tudom, hogy lett-e volna olyan könyv a blogos pályafutásom alatt, amit nem ajánlottam volna. De szerintem senkit nem lepek meg, ha igent írok ide... :D

Szóval várom a folytatást, addig is megnézem a filmet. Nemsokára jövök!

F.


Isaac Marion: Eleven testek

Warm bodies
Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2013.
312. oldal

R zombi. Nincs neve, nincsenek emlékei, és szívverése sincsen. Álmai azonban igenis vannak. Ő egy kicsit más, mint a többi hulla.
Egy elhagyott város romjai között találkozik egy lánnyal. Julie-nak hívják, és mindenben szöges ellentéte azoknak, akikkel R addig a napjait töltötte: szenvedélyes, okos és nagyon is él. Egy vibrálóan élénk színvolt a kietlen szürke képen. Maga sem érti, miért, de R ahelyett, hogy megenné, inkább megmenti Julie-t. Idővel furcsa, feszült, ám mégis gyengéd viszony kezd kibontakozni köztük.
Még sosem történt ehhez hasonló. Bár ellentmond minden logikának vagy törvénynek, Julie hatására R többé nem képes belenyugodni a halálába. Ismét lélegezni, élni akar. Ám a rideg, pusztulásnak indult világot már csak  komoly harcok árán lehet megváltoztatni...

Isaac Marion egész életében Seattle-ben élt. Nem végzett el semmilyen egyetemet, nem nyert díjat, nincs felesége, sem gyereke. Van viszont egy zenekara, képeket fest, és első regényével gyökeresen megváltoztatta a zombikról alkotott elképzeléseinket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése